W roku szkolnym 2024/2025 w Szkole Podstawowej nr 3 im św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej realizowany był projekt Małopolski Program Wspierania Uczniów, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.
Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli w warsztatach, podczas których, rozwijali kompetencje niezbędne do efektywnego działania zarówno w życiu szkolnym jak i codziennym. Warsztaty umożliwiały im doskonalenie kreatywności, samodzielnego myślenia oraz zdolności zapamiętywania, a także rozwijania umiejętności pracy zespołowej i skutecznego wyznaczania celów. Uczniowie poznali swoje mocne i słabe strony, budując przy tym postawę asertywności i ucząc się efektywnej komunikacji. Dzięki angażującym zadaniom, grom i zabawom, rozwijali również zdolność kreatywnego rozwiązywania problemów oraz planowania działań, co stanowi cenny fundament dla dalszego rozwoju.
Wspólnie spędzony czas jest też okazją do integracji uczniów z różnych klas.
Dodatkowo uczestnicy wzięli udział w konkursie oraz uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Alwerni i Krakowa.
Regulamin określa zasady rekrutacji i udziału:
- w formach zamkniętych realizowanych przez MCDN:
- nauczycieli na szkolenia dla Liderów projektu,
- psychologów/pedagogów na szkolenia dla Ekspertów w projekcie,
- nauczycieli w szkoleniach rad pedagogicznych w szkołach Partnerów Projektu,
- Liderów w sieciach współpracy i samokształcenia,
- w formach otwartych realizowanych przez MCDN:
- rad pedagogicznych w szkołach, zainteresowanych pracą z uczniami z syndromem nieadekwatnych osiągnięć,
- nauczycieli, psychologów/pedagogów zainteresowanych wykorzystaniem rozwiązań projektowych na rzecz uczniów w ramach regularnej praktyki edukacyjnej,
- w formach zamkniętych realizowanych przez Partnerów projektu:
- uczniów do wsparcia dedykowanego w Projekcie,
- rodziców/opiekunów prawnych do objęcia wsparciem w Projekcie,
realizowanych w ramach komponentu 2 projektu pn. „Małopolski program wspierania uczniów” nr FEMP.06.12-IP.01-0471/24, zwanego dalej Projektem.